Conform OUG 34 din 2014, consumatorul beneficiază de o perioadă de 14 zile calendaristice pentru a se retrage dintr-un contract la distanţă sau dintr-un contract în afara spaţiilor comerciale, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere şi fără a suporta alte costuri decât cele direct legate de returnarea produselor.
Vânzătorul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, mai putin, costurile livrării, fără întârziere nejustificată şi, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.
Clientul/Cumpărătorul va suporta atat cheltuielile de returnare cat si cele de livrare chiar daca acesta a beneficiat de promotii de livrare a produselor, trebuie să returneze şi eventualele cadouri care au însoţit produsul respectiv.
Clientul/Cumparatorul va returna produsul in aceeasi stare in care a fost livrat (sa aiba ambalajul original si documentele care l-au insotit – factura fiscala si chitanta, dupa caz).
În conformitate cu aceeași OUG, art. 14:
(3) Consumatorul este responsabil doar în ceea ce priveşte diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionării produselor. Diminuarea valorii produselor nu trebuie să fie descurajantă pentru consumator în a-şi exercita dreptul de retragere. Indiferent de situaţie, consumatorul nu este responsabil pentru diminuarea valorii produselor în cazul în care profesionistul a omis să îl informeze cu privire la dreptul de retragere în conformitate cu art. 6 alin. (1) lit. h).
(4) Profesionistul trebuie să poată face dovada diminuării valorii produselor care rezultă diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionării produselor.